Guitarra

guitarra.jpgEn aquest espai d'una hora setmanal, els nens i nenes tenen l'oportunitat d'iniciar-se en un instrument molt conegut i utilitzat arreu del món, doncs es tracta d'un instrument molt entranyable, versàtil i relativament assequible, que permet moltes maneres de fer i expressar-se amb música. En el nostre pla d'estudis contemplem fins a dos nivells, que poden adaptar-se, allargar-se i aprofundir en funció del ritme, les capacitats i la motivació de cada guitarrista. Per qüestions de desenvolupament el recomanen començar a partir de 3r o 4rt d'educació primària.

En un primer nivell, realitzem una aproximació als aspectes bàsics de la digitació, el diapasó de l'instrument i el puntejat, i ens iniciem en la interpretació de petites peces senzilles i breus a nivell col·lectiu amb el grup, en diferents formats i amb l'acompanyament musical del mestre.

En un segon nivell, aprofundim en la digitació, el diapasó i el puntejat, realitzem una aproximació al món dels acords, treballem la interpretació individual d'una peça quelcom més llarga i complexa de pròpia elecció (amb l'acompanyament opcional del mestre) i treballem la interpretació versionada d'algun tema a nivell col·lectiu amb el grup, incloent cooperativament els aspectes rítmics, melòdics i harmònics, també amb l'acompanyament musical del mestre.

Ens adaptem al ritme de treball i a les capacitats de cadascú, ja que al final només es tracta de descobrir, desenvolupar i gaudir del món musical que cadascú porta dins seu, tot i que sí demanem el compromís i la motivació de voler treure'n bon profit a cada sessió i mirar de trobar alguna estoneta de repàs a casa (dues o tres estones d'un quart d'hora a la setmana), en la mesura que fos possible. Caldria disposar d'una guitarra pròpia. A final de curs, els alumnes ofereixen una audició o concert més formal a portes obertes. Animeu-vos a formar part del grup de guitarristes de l'escola!