Pastoral

L’equip de Pastoral està format per un conjunt de mestres i professors de les diferents etapes de l’escola que tenen per missió:

• Orientar l’espiritualitat cristiana de l’escola i coordinar les activitats solidàries, celebratives i d’educació de la fe que es desenvolupen al llarg del curs.

• És l’encarregat de coordinar i dinamitzar les totes les activitats de pastoral de l’escola.

• Acompanyar el procés d’educació de la fe de la comunitat educativa.

Actualitat al Bloc equip de pastoral

LEMA PASTORAL CURS 2023-2024

lema 2023 alta.jpg

En aquest nou curs 2023-2024 els centres treballarem com a lema pas­toral: “Néixer de nou”. Es tracta d’una expressió que remet a l’evange­li de Sant Joan. Jesús es troba amb Nicodem, una persona inquieta i interessada en conèixer Jesús i el seu missatge i que cerca la manera de trobar-se amb ell per dialogar i parlar. Jesús proposa aleshores a Ni­codem un canvi, talment com si fos néixer de nou, per endinsar-se en l’aventura de la vida que ell li proposa, que en el fons és la vida cristiana per nosaltres.

I quina és aquesta vida cristiana, ens podem preguntar? És això el que proposem de treballar durant aquest curs a partir dels següents valors i virtuts: l’amor, el domini d’un mateix, la paciència, la pau, la dolcesa, la bondat, el goig, la fidelitat. Cada mes d’una manera o altra es presentarà i es treballarà un d’ells. En el fons es tracta dels fruits de l’Esperit Sant, de l’Esperit de Déu, que ens dóna a nosaltres, els seus fills, per a viure en aquest món, en la nostra societat, com en gran família i amb germanor i solidaritat amb tothom.

De fet, tota la nostra acció educativa es fonamenta precisament en va­lors i virtuts com aquests. A través de les diferents assignatures, activi­tats, tallers, excursions, intercanvis, etc. que s’organitzen a cada centre, volem ajudar a formar persones que puguin implicar-se en la societat per tal de fer un món millor, i formar cristians que visquin l’amor de Déu enmig dels altres, formant comunitat cristiana a les seves parròquies.

Confio que aquest nou curs ens ajudi a tots, cadascú des de les nostres responsabilitats, a mestres i professors, personal no docent i famílies, a ajudar els infants, adolescents i joves a créixer en aquests valors i vir­tuts per tal de “néixer de nou”, com diem en el lema, a través del diàleg, l’interès i la formació, el coneixement de Jesús i la vida comunitària, i l’aplicació en el treball diari.

+ Salvador Cristau Coll

Bisbe de Terrassa