Recomanacions i comunicats oficials en relació amb el Coronavirus

DIMARTS 10 MARÇ 2020

Davant la infecció pel Coronavirus (COVID-19), us informem que fins el moment no tenim constància de cap cas d'infecció a la nostra escola. Tot i això, volem fer-vos arribar informació oficial de diverses entitats públiques per prendre les mesures de prevenció i actuació adequades.

El Departament d'Educació està actualitzant constantment la informació que té publicada sobre el coronavirus, a través del Canal Salut.

- El Departament de Salut ha elaborat materials divulgatius sobre el coronavirus relacionats amb la infància. Entre aquests materials, a la que podeu accedir clicant l'enllaç, hi ha una infografia sobre "Què els expliquem als infants sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

La Subdirecció General de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública, del Departament de Sanitat, manté en permanent actualització el document "Preguntes i respostes sobre el nou coronavirus SARS-CoV-2 i la malaltia COVID-19 en l'àmbit educatiu", que és interessant consultar.

El Departament d'Educació ha emès el següent comunicat en relació al coronavirus fent saber als centres educatius que:

1.El Departament d'Educació està en contacte permanent amb el Departament de Salut i l'Agència de Salut Pública de Catalunya.

2.Amb caràcter general, i d'acord amb les recomanacions de les autoritats sanitàries, el Departament d'Educació recorda que els centres educatius han de contactar amb el 061 Salut Respon davant de qualsevol dubte relacionat amb aquesta qüestió. En cas que tingueu inquietud en relació a possibles casos, heu de posar-vos en contacte també amb les direccions dels Serveis Territorials o del Consorci d'Educació de Barcelona. Des d'aquests òrgans territorials, de la mà del Departament de Salut, es farà seguiment dels vostres casos o de les vostres consultes.

3.Els centres educatius han de situar en llocs ben visibles els materials que ha produït el Departament de Salut en relació al coronavirus per tal de donar, de forma molt didàctica, informació sobre aquest virus i consells sobre com evitar-ne el contagi.

4.Es manté, com a principi general, la recomanació de no viatjar als països i a les regions afectades, mentre les autoritats sanitàries d'aquests països no aixequin les mesures de control que actualment estan duent a terme.

Per a més informació sobre el coronavirus, consulteu aquest enllaç del Canal Salut: canalsalut.gencat.cat/coronavirus"

Comunicats del Departament d'Educació

- (10/3/20)Comunicat del Departament d'Educació en relació amb el coronavirus (10 de març de 2020)

- (12/3/20) COMUNICAT SOBRE LA MESURA EXCEPCIONAL DE TANCAMENT DELS CENTRES EDUCATIUS DEL 13 FINS EL 27 DE MARÇ: (veure pdf)

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura
excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir del dia 13 de
març i fins al proper dia 27 març, ambdós inclosos, tots els centres educatius del país i, per
tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars.
Seguirem prestant atenció a les instruccions del Departament de Salut i a l’evolució de la
situació.
Us recomanem que tingueu oberts canals de comunicació fluids amb el personal del centre
educatiu, però és recomanable evitar aquells de tipus presencial.

També us recordem que cal que seguiu les indicacions, recomanacions i protocols que
estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus i que podeu consultar a

El Departament d’Educació farà arribar a la direcció del centre les indicacions pertinents en
relació als dubtes que puguin sorgir.
Us agraïm la vostra comprensió i col·laboració.

Fitxers adjunts