Principals mesures recollides al pla d’obertura de curs 2020-2021 de la nostra escola

DIVENDRES 11 SETEMBRE 2020

La nostra escola, seguint els orientacions de les administracions educatives i sanitàries, ha adoptat un conjunt de mesures, aprovades pel consell escolar del centre amb data 3/9/20 i presentades a totes les famílies a les reunions telemàtiques de pares del 8, 9 i 10 de setembre per tal de garantir el dret a l’educació, la presencialitat i la seguretat de tota la comunitat escolar.

Us detallem les principals mesures del pla d’obertura de curs 2020-2021 amb motiu de la situació de pandèmia del COVID-19.

• Reducció el màxim possible les ràtios  d’alumnes per aula

S’aprofiten totes les aules disponibles de tot l’edifici escolar i des de P5 fins a 6è de primària, on passem de 2 grups-classe a 3 grups  estables . D’aquesta forma es rebaixa el promig d’alumnes per aula a 17,8. Es contracte el personal docent necessari per atendre aquests 7 nous grups creats.

També es crea un 3r grup a 4t d’ESO, quedant així tota l’ESO amb 3 grups, i amb un promig de 25,1 alumnes per aula.

• Sectorització d’espais per etapes:
    • Infantil (Edifici nou): disposen de planta baixa amb aules pròpies i pati d’us exclusiu
    • De 1r a 3r de primària (Edifici nou): disposen de la planta 1ª de amb aules pròpies i pati sectoritzat per torns.
    • De 4t a 6è de primària (Edifici nou): disposen de la planta 2ª de amb aules pròpies i pati sectoritzat per torns.
    • 1r cicle d’ESO (Edifici ESO): disposen de la planta 1ª de amb aules pròpies i pati sectoritzat per torns.
    • 2n cicle d’ESO (Edifici ESO): disposen de la planta 1ª de amb aules pròpies i pati sectoritzat per torns.
    • Batxillerat (Edifici nou) : disposen de la planta -1ª de amb aules pròpies i pati exterior

• Seqüenciació d’entrades i sortides

• Es crea un nou menjador escolar a la planta baixa de l’edifici nou per atendre només als alumnes d’educació infantil.

A nivell de serveis escolars:

• Es contracta una infermera escolar, amb formació especifica en COVID-19, durant l’horari lectiu per atendre a tots els alumnes, fer un primer cribratge i coordinar tots els protocols amb el nostre CAP de referència, evitant així les saturacions de consultes d’àmbit escolar al sistema d’atenció primària.

• Es reforça el servei de neteja extern amb una ampliació de 15h/setmanals per tal de disposar durant l’horari de matí un reforç als espais de WC de planta i pati.
  • Es contracten 4 persones (120h/setmanals) per tal de realitzar les tasques de monitors responsables d’higiene durant l’horari escolar que s’encarreguen de vetllar que a cap aula falti material (hidrogel, mascaretes, ventilació...) i s’encarreguen de donar suport a la neteja constant d’aules, passadissos i escales.

• Es doten totes les aules i els punts d’accés amb dispensadors d’hidrogel manual i automàtics. Cada aula disposa també de mascaretes de recanvi  per si un alumne/professor en necessita.